Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarz Powiatu
STAROSTWO POWIATOWE W BIAŁOBRZEGACH
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
SEKRETARZ POWIATU
(nazwa stanowiska pracy)
umowa o pracę na czas określony z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony,
wymiar czasu pracy - 1 etat
proponowany termin zatrudnienia 04.11.2019 r.
I. Wymagania niezbędne kandydata:
1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Nieposzlakowana opinia.
5. Wykształcenie: wyższe, zgodne z zakresem zadań wykonywanych na stanowisku Sekretarza lub studia podyplomowe w tym zakresie (preferowane kierunki: prawo, administracja, zarządzanie).
6. Staż pracy: co najmniej 4 letni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w jednostkach
o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach o których mowa w art. 2 ustawy oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
7. Znajomość regulacji prawnych z zakresu Kodeksu Pracy, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o dostępie do informacji publicznej, Ustawy o ochronie danych osobowych, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt, Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy
o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej oraz ustawy prawo zamówień publicznych.
8. Umiejętność obsługi programów Microsoft Word, Excel.
II. Wymagania dodatkowe :
1. Kompetencje kierownicze.
2. Znajomość zasad techniki legislacyjnej.
3. Odpowiedzialność, wnikliwość i dokładność.
4. Zdolności analityczne i umiejętność dobrej organizacji pracy.
5. Samodzielność w realizacji zadań, odporność na stres.
6. Umiejętność logicznego myślenia, pracy w zespole oraz komunikatywność.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku urzędniczym :
1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, a w szczególności:
1) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i projektów jego nowelizacji,
2) opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, Regulaminu Wynagradzania oraz innych aktów prawnych mających wpływ na sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa oraz projektów ich nowelizacji,
3) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu z głosem doradczym,
4) nadzór nad organizacją pracy Starostwa,
5) sprawowanie w imieniu Starosty nadzoru nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne Starostwa, zwłaszcza nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy,
6) sprawowanie nadzoru i kontroli nad opracowywaniem projektów oraz zmian regulaminów, zarządzeń i innych przepisów wewnętrznych,
7) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z doskonaleniem kadry pracowniczej i usprawnieniem pracy w Starostwie,
8) koordynowanie i prowadzenie spraw z zakresu kontroli zarządczej w Starostwie,
9) prowadzenie kontroli w wydziałach Starostwa, jednostkach organizacyjnych oraz innych podmiotach podlegających kontroli,
10) sporządzanie rocznego planu kontroli oraz sprawozdanie z jego wykonania,
11) prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych Starostwa, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty,
12) kontrola realizacji wniosków pokontrolnych,
13) udział na polecenie Starosty w kontrolach jednostek organizacyjnych Powiatu i właściwych służbach, inspekcjach i strażach,
14) analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszania efektywności działania Starostwa,
15) przygotowywanie sprawozdawczości rocznej z działalności starostwa i jednostek organizacyjnych,
16) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi powiatu,
17) koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i petycji,
18) prowadzenie książki kontroli Starostwa Powiatowego,
19) prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnych porad prawnych i poradnictwa obywatelskiego.
2. Koordynowanie całokształtu zagadnień organizacyjno - technicznych dotyczących współpracy z Zarządem Powiatu powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży oraz współpracy Zarządu Powiatu z Radą Powiatu.
3. Prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów oraz referendum na terenie Powiatu.
4. Bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem Wydziałów oraz samodzielnych stanowisk pracy.
5. Wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Starosty.
6. W razie nieobecności Starosty i Wicestarosty funkcje kierownika Starostwa pełni Sekretarz Powiatu. W takim przypadku przysługują mu wyłącznie uprawnienia Starosty jako kierownika Starostwa.
7. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw.
8. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związane
z zadaniami wydziału.
9. Prowadzenie spraw w zakresie udzielania informacji publicznej.
10. Nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej w Starostwie Powiatowym.
11. Dekretowanie pism przychodzących do Starostwa Powiatowego.
IV. Wymagane dokumenty :
1. Życiorys (c.v.).
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - według wzoru dostępnego na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Białobrzegach.
3. List motywacyjny.
4. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
5. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu
z pełni praw publicznych.
6. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (treść zgodna z art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. ustawa o pracownikach samorządowych
Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 z późn. zm.).
7. Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie w przypadku trwającego stosunku pracy celem udokumentowania stażu pracy.
8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
9. Oświadczenie o stanie zdrowia.
10. Oświadczenie o zapoznaniu się z procedurą naboru na wolne stanowisko urzędnicze
w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach.
11. Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 29.10.2019 r.
do godz. 15.30.
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Białobrzegach, Plac Zygmunta Starego 9,
- pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Białobrzegach - z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarza Powiatu”.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą przyjmowane i nie mają wpływu na procedurę rekrutacyjną. Poza informacjami zawartymi w ogłoszeniu innych informacji się nie udziela.
Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych: w miesiącu wrześniu 2019 r. w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach przekroczył 6%.
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z procedurą naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach zatwierdzoną Zarządzeniem Starosty Białobrzeskiego Nr 46/2014 z dnia 10 października 2014 r.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Białobrzegach (www.bialobrzegipowiat.pl), w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach.
Po przeprowadzeniu procedury naboru w przeciągu jednego miesiąca istnieje możliwość odbioru złożonych dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z procesem rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach, zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.)
Białobrzegi, dnia 15.10.2019 r.
Sylwester Korgul
Administratorem danych jest Starostwo Powiatowe w Białobrzegach. Przetwarzamy Państwa dane wyłącznie w celu wykonywania zadań Administratora, które wynikają z przepisów prawa oraz zadań wykonywanych w interesie publicznym. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie bialobrzegipowiat.pl w zakładce RODO. Ochrona danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach.